تولید میلگرد فولاد آتیه خاورمیانه

عزیز قنواتی، مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: فولاد آتیه خاورمیانه هم‌اکنون در بورس اوراق بهادار نیست اما برنامه داریم سهام فولاد آتیه خاورمیانه را در بورس اوراق بهادار عرضه کنیم.

وی افزود: تا این لحظه تمام سرمایه‌‌گذاری‌‌های انجام شده در فولاد آتیه خاورمیانه توسط آورد‌‌های خود سرمایه‌‌گذاران این شرکت بوده است. تسهیلات ارزان از نظام بانکی دریافت نکرده‌ایم و تمام سهام آن توسط بخش خصوصی و سهام داران تامین می‌شود.

قنواتی در ارتباط با تولید قطعات گفت: امیدواریم شرکت‌های فولادی نه تنها به قطعات خارجی نیاز نداشته باشند بلکه قطعات را در داخل تولید کنند و در ایجاد اشتغال نقش بزرگی ایفا کنند. ۹۰ درصد تولید قطعات ما داخلی است در ایجاد اشتغال نقش مهمی داریم الان اگر یک تحول در صنعت ایجاد شود و تمام  قطعات مورد نیاز تمامی معدنی‌ها و فولای‌ها و صنایع  در داخل کشور ایجاد شود مطمئن باشید یک نهضت در داخل کشور ایجاد شده است در حال حاضر این نهضت در داخل کشور ایجاد شده که توسط انجمن فولاد انجام شده و  بومی‌‌سازی قطعات فولادی توسط مسئولان انجام شده است.

توسعه اشتغال استان خوزستان و ارز آوری

وی در پاسخ به این پرسش که مواد اولیه فولاد آتیه خاورمیانه از کجا تامین می‌شود گفت: ما صد درصد مواد اولیه را از فولاد خوزستان تامین می‌کنیم. از شرکت فولاد خوزستان تشکر ویژه‌‌ای دارم که روابط صمیمانه و نزدیکی با ما فولادی‌ها دارد و خواهش می‌‌کنم تشکر ما را قید کنید، از تمام مدیران فولاد خوزستان تشکر می‌‌کنم که در رونق تولید و راه‌‌اندازی فعالیت‌های فولادی با ما  همکاری داشتند.

مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه با بیان این موضوع که از نظر کیفیت با شرکت‌های ترکیه‌‌ای، اکراینی و چین رقابت کنیم، در شرایط فعلی با توجه به پایین بودن هزینه تولید با رقبای خارجی رقابت داریم. این در شرایطی است که تقریبا  تمامی محصولات ما با تجهیزات، تکنولوژی و فناوری بومی تولید شده است.

قنواتی افزود: ۹۰ درصد محصولات ما به کشورهای مختلف صادر می‌شود و ۱۰ درصد مابقی نیز در پروژه‌‌هایی که مورد نیاز است در داخل کشور صرف می‌شود. با این روش توسعه اشتغال استان خوزستان و ارز آوری در فولاد آتیه خاورمیانه رقم خود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *