تولید میلگرد فولاد آتیه خاورمیانه

به گزارش خوزستان سرافراز، عزیز قنواتی در نمایشگاه فولاد خوزستان اظهار کرد: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه ایده ای بود که توسط مدیران فولادی طرح شد و سال ۹۲ استارت زده شد و سال ۹۵ با حضور وزیر وقت صمت به بهره برداری رسید.
وی افزود: محصول تولیدی این شرکت میلگرد و با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن است.
مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه با اشاره به هدف تأسیس این شرکت یادآور شد: هدف از تأسیس در شهرک صنعتی شماره پنج موقعیت مطلوب و همجواری با فولاد خوزستان به عنوان تأمین کننده مواد اولیه آن است.
قنواتی گفت: دسترسی به آزادراه خلیج فارس و بنادر نیز از دیگر دسترسی های این شرکت است که باعث شده تا تولید را در سال ۹۵ شروع کنیم.
وی ادامه داد: هدف دیگر آن ایجاد اشتغال در خوزستان است و در همین راستا ۹۹ درصد نیروهای آن بومی محلی هستند‌.
مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه عنوان کرد: ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و بین هشت تا ۱۰ نفر به ازای هر یک نفر (شاغل به صورت مستقیم) به صورت غیرمستقیم کار می کند.
قنواتی افزود: با رویکرد صادرات محور شروع به کار کردیم و ۹۰ درصد تولید خود را به عراق، افغانستان و پاکستان صادرات می کنیم.
وی بیان کرد: از طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی همه کارها به صورت تولید داخلی انجام می شود و با توانمندی داخلی دیگر نیاز به خرید قطعات خارجی نداریم و نه تنها ارزی به خارج از کشور نمی فرستیم بلکه ارز هم وارد می کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه اضافه کرد: کارخانه ورق ۵۰۰ هزار تنی کارخانه فولاد سازی و نورد تیرآهن از طرح ها و پروژه های در دست پیگیری برای شرکت هستند.
قنواتی گفت: طرح ساخت و راه اندازی کارخانه الکترود گرافیکی و ورق برای این شرکت با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورو در حال پیگیری است.
وی یادآور شد: این شرکت چون توسط مدیران باسابقه فولادی ایجاد شده دانش ملی این حوزه را تقویت کرده و بکارگیری دانش بومی و تلفیقی از دانش خارجی می تواند طرح های تولیدی را با شتاب بیشتری انجام دهد تا تحریم ها هیچ گونه اثری بر روند کار ما نداشته باشد.
وی با بیان اینکه پیگیری می شود که یکی از طرح های ساخت کارخانه ای امسال استارت زده شود، گفت: موانع و چالش های ما مانند سایر فولاد سازی های کشور است که عمدتا سرمایه در گردش و حمایت های قانونی است، یعنی قانون برای حمایت فولاد به میدان بیاید.
مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه درباره برنامه های آینده این شرکت توضیح داد: قصد داریم که برای افزایش توسعه صادرات یک دفتر نمایندگی فروش در شهر بغداد کشور عراق افتتاح کنیم تا از آنجا به شمال و جنوب عراق صادرات محصول داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *